Program výroční členské schůze oddílu kopané TJ Slavia M. Hoštice dne 15.2.2015 v 15 hod. ve Sportbaru na hřišti
Doplněno o zápis
1/ Zahájení a přivítání všech přítomných a hostů
V rámci zahájení schůze byla vedoucím klubu Lukášem Vaňkem předána kytice a vysloveno vřelé poděkování paní starostce a také zastupitelstvu obce za podporu našeho fotbalového oddílu.
Na schůzi se dostavilo 13členů a 3 hosté.
2/ Volba zapisovatele schůze
navržen byl pan Michal Kokošek
3/ Zpráva o činnosti oddílu v roce 2014
- zpráva je doložena písemně v separátním dokumentu
4/ Zpráva o hospodaření za rok 2014, předběžná uzávěrka hospodaření
Petr Mlýnek, předložil základní přehled hospodaření klubu s předběžnou uzávěrku s poznámkou, že závěrečná zpráva bude předložena na Valné hromadě TJ 22.3.2015
Ze základního přehledu lze vypíchnout nejdůležitější body:
Z kapitál momentálně k dispozici:
Pokladna : 5.000,-
ERA účet: 13.300,-
ČS účet: 32.200,-
Přičemž ERA účet slouží k financování chodu klubu a účet u ČS je veden z důvodu úvěru u ČS, který klub uzavřel pro výstavbu Sportbaru.
Úvěr byl poskytnut ve výši 500.000,- a celkové náklady na výstavbu Sportbatu se vyšplhaly na cca.750.000,- .
Z hlediska finančního bylo vyjádřeno poděkování zastupitelstvu obce, městě Opava za příspěvky formou grantů či speciálních dotací např. na oslavu 90ti let. Tyto dotace v roce 2014 byly ve výši cca. 200.000,- Dále pak všem sponzorům, kteří přinesli finanční dary ve výši cirka 100.000, - czk a všem ostatním příznivcům, kteří přispěli. Z hlediska nákladů se pak mezi nejvyšší výdaje řadí poplatky za hráče u FAČR, energie – plyn, elektřina, voda a splácení úvěru.
Kompletní přehled s detailním rozpisem jednotlivých položek bude předložen na Valné hromadě, kdy bude samozřejmě dostupný k nahlédnutí .
5/ Plán činnosti na rok 2015, další vývoj, finanční plán
Kompletní plán činností je předložen na separátním dokumentu.
Mezi hlavní cíle vyjádřenými vedením klubu pro rok 2015 je zvládnout financování klubu , další rozvoj areálu, udržení hráčského kádru a trenérů ve všech věkových kategoriích.
6/ Návrh na převedení nemovitého majetku na obec
Projednání možnosti převodu nemovitého majetku na obec a podmínky případného převodu
Členům byl představen návrh, vysvětleny výhody a nevýhody z toho vyplývající a podány informace o dalších krocích nutných pro podání návrhu.
K samotnému převedení se také vyjádřili kladně starostka obce paní Konečná, místostarosta pan Hollesch a také člen zastupitelstva pan Hrda, kteří vyjádřili podporu z jejich strany pro tento návrh.
7/ Informace o akci Revoluce ve fotbale
Informace o zásadních změnách,které budou probíhat v letošním roce
Informace, které jsou v současnosti dostupné podal Břetislav Schaffartzik.
Ve zkratce se dá říci, že se jedná o digitalizaci veškerých papírových aktivit klubu a jejich online sdílení se svazem.
Jedná se zejména o digitalizaci registračních průkazů, elektronické vyhotovování zápisu ze zápasů atd. a to pro všechny věkové kategorie.
Pro tyto potřeby je samozřejmě nutné zajistit ze strany klubu veškerou techniku od připojení k internetu, pořízení počítače, tiskárny, tak také určení a proškolení zodpovědných osob.
Zahájení této povinnosti pro fotbalové oddíly na všech úrovních je stanoveno na 1.7.2015 .
Obavy z této nové povinnosti momentálně panují zejména s ohledem na skutečnost, že nejsou bohužel stále dostupné veškeré informace a čas pro splnění této podmínky se velmi rychle blíží.
8/ Další existence B mužstva,členské příspěvky
Informace o situaci
Vedení klubu prostřednictvím jeho předsedy Lukáše Vaňka vyjádřilo nespokojenost s momentálním zainteresováním hráčů „B“ mužstva a jejich zapojení se do hráčských povinností vůči klubu a zároveň sebe samých a to především v placení členských příspěvků, dostavování se na tréninkové jednotky i samotné zápasy. Je opravdu důležité , aby se zejména tyto výše zmiňované povinnosti ze strany hráčů plnili a poté jim bude také ze strany klubu poskytnuta plná podpora tak jako doposud. Pro představu je nutné uvést, že provoz „B“ týmu stojí klub nemalé peníze, které v rámci jednoho roku šplhají k částce vyšší jak 17.000,- a další nemalé úsilí zejména časové spojené s registrací apod.
Vedení klubu proto apeluje na hráče, aby se společně dohodli, jak chtějí dále pokračovat. Za tímto účelem bude vyžadováno vyjádření ze strany zástupce „B“ týmu a další existence bude projednána nejpozději na Valné hromadě TJ.
Zároveň byly také zmíněny požadavky k dalším členům klubu zejména pak A mužstvu a to k jejich účasti na výročních schůzích, valných hromadách a brigádách .
9/ Slovo hostům
Starostka obce paní Mgr.Konečná a místostarosta obce a předseda sportovního oddílu TJ Slavia Malé Hoštice pan Hollesch
Prvně si vzal slovo jako velký fanoušek sportu pan místostarosta Hollesch.
Pan Holesch vyslovil poděkování vedení klubu i všem členům, kteří přispěli k úspěšnému roku 2014. Zároveň také připomněl historii rozvoje areálu a podporu myšlenky jeho dalšího rozvoje.
V bodech se zmínil o následujícím:
- zastupitelstvo pracuje na projektu sportovní haly v Malých Hošticích , která by přinesla široké sportovní vyžití pro všechny sportovní spolky obce , školní a mimoškolní aktivity a také jednotlivce ze stran občanů ve všech věkových kategoriích.
- pracuje se na návrhu prodloužení budovy současných kabin, kde by se vytvořilo zázemí pro dopravní hřiště ve formě učebny, úschovny kol a dalšího vybavení
- pan Hollesch zmínil myšlenku projektu automatického zavlažování fotbalového hřiště na kterém se rovněž pracuje
- pan místostarosta vyzval vedení fotbalového klubu k zajištění informace o tom, kolik by stálo pořízení vhodné instalace světelné výsledkové tabule a její provoz s cílem předložení těchto podkladů zastupitelstvu obce
- plánuje se dovybavit dětské hřiště o tzv. dětskou lanovku
- pan místostarosta vyzval členy fotbalového oddílu (cca.132aktivních členů) k pravidelnému udržování zeleně před areálem fotbalového hřiště.
Paní starostka se vyjádřila kladně k podpoře fotbalového oddílu a zmínila hlavní úlohu starostky v této otázce a tou je zajišťování financí z dostupných grantů , dotací apod.
Požádala členy klubu o spolupráci při výsadbě další zeleně pro dokončení valu za tréninkovým hřištěm a zároveň se také kladně vyjádřila k převedení nemovitého majetku na obec(město Opava).
10/ Diskuse
- správce hřiště,sekání hřiště
-jarní brigády, sběr šrotu, příprava hřiště na sezónu
• V rámci diskuze byl předložen návrh Břeti Schaffartzika na zaslání otevřeného dopisu za klub na fotbalový svaz s cílem vyslovit nesouhlas s vulgaritami ve fotbalovém prostředí a výzvou na řešení.
Bylo iniciováno hlasování : Pro 100% přítomných, Proti: 0% , Zdrželo se: 0%
• Poděkování předsedy klubu správci areálu Kubovi.
• V rámci další diskuze bylo hlavním tématem zejména situace kolem „B“ mužstva, kdy mezi přítomnými vyjádřili např. souhlas s nutností řešení situace Richard Blaga, Petr Fuss a další. Snaha klubu je maximálně podporovat tým „B“ mužstva a možnost věnování se fotbalu i hráčům, kteří se neprosadí v „A“ mužstvu nebo hráčům, kteří si chtějí zahrát jen nižší soutěž, ale i hráčům z dorostu pro jejich vývoj a přechod do mužské kategorie nicméně jenutné ze strany hráčů se aktivně zapojit jk bylo již vysvětleno v bodě 6 výše.
• Pan Hrda vyslovil otázku jak lze více motivovat zejména po sportovní stránce současné trenéry a jakým způsobem přivést další trenéry a to pak zejména třeba z řad současných hráčů či fanoušků a příznivců klubu.
S touto otázkou byl vysloven požadavek zástupce obce pana Hollesche o předložení návrhu ze strany klubu na požadavek případných odměn pro trenéry, kteří se starají o vyplnění volnočasových aktivit mládeže.
• Pan místostarosta vyzval členy klubu na účast na Valné hromadě TJ dne 22.3.od 15:00
11/ Závěr a poděkování
Chtěl bych z tohoto místa poděkovat všem členům výboru za pomoc při pořadatelské činnosti a také všem aktivním členům za výpomoc při brigádách, chtěl bych poděkovat Petrovi Mlýnkovi a Břetíkovi Schaffartzikovi za příkladnou činnost pro fotbalový oddíl, Oddílu Minižáků za umístění na halových turnajích a reprezentaci obce, chtěl bych také poděkovat všem realizačním týmům za čas a obětavost při vedení jednotlivých družstev, všem hráčům za reprezentaci oddílu ,obecnímu úřadu i sponzorům za finanční a materiální podporu a také všem,kteří byli našemu oddílu v uplynulém roce nakloněni. Pevně věřím, že tomu tak zůstane i nadále.
Prohlašuji toto jednání za ukončené.